Emotional Intelligence and Work Performance at the K-Link K-Link Sidoarjo Branch Multi-Level Marketing (MLM) Distributor


Kecerdasan Emosional Dan Prestasi Kerja Pada Distributor Multi Level Marketing (MLM) K-Link Cabang Sidoarjo


  • (1) * Ririn Dewanti Dian Samudera Indriani            Universitas Muhammadiyah Sidoarjo  
            Indonesia

  • (2)  Merah Purnama Sari            Universitas Muhammadiyah Sidoarjo  
            Indonesia

    (*) Corresponding Author

Abstract

Employee performance is very influential to the success of a company, especially a company based in the field of multi-level marketing (MLM) in which a person in demand hard to be able to use their emotional intelligence in order to get satisfactory results for their customers. The purpose of this study to determine the relationship of emotional intelligence with performance on the distributor of multi level marketing (MLM). This study used a quantitative approach. The variables of this study was emotional intelligence as an independent variable (X) and the interpretation of the work as the dependent variable (Y). The Sampling techniques was 100distributors through proposive sampling based on predetermined criteria. Process analysis using Pearson product moment correlation analysis performed using SPSS-17 For Windouws. Results of correlation (Pearson correlation) obtained = 0689 and p <0.05 (0.000 <0.05), which means that there was a relationship of emotional intelligence with work performance distributors of Multi Level Marketing.

References

Arikunto, Suharsimi. (2006). Prosedur Penelitian(Suatu Pendekatan Praktek) Edisi Revisi VI. Jakarta: Rineka Cipta.

Anwar, Saifuddin. (1999). Penyusunan Skala Psikologi. Y ogyakarta: PustakaPelajar.

______. (2008). Penyusunan Skala Psikologi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.

Bungin, Burhan. (2008). Metodologi Penelitian Sosial. Surabaya: AirlanggaUniversity Press.

Cooper, R.K. (1999). Executive EQ: Kecerdasan emosional Dalam Kepemimpinandan Organisasi. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.

Darusalam. (2010). Hubungan Kecerdasan emosional Dengan Penyesuaian Diri Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Sidoarjo : Psikologi UM Sidoarjo

Faktor-faktor kecerdasan emosional. Diakses 12 Januari 2012 darihttp://lapiyu.blogdetik.com.

Goleman, D. (1996). Emotional Intelligence. Alih Bahasa: Hermaya. Jakarta: PTGramedia Pustaka Utama

Goleman, D. (2000). Kecerdasan Emosional : Mengapa EI lebih penting daripada IQ. Terjemahan: Hermaya, T. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.

______. (2003). Working with emotional intelligence. Kecerdasan emosi untukmencapai puncak prestasi. Alih bahasa : Alex Tri Kantjono Widodo. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.

Ghozali, Imam. (2002). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Badan Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang.

Hadi, S. (2000). Metodologi Research. Yogyakarta: Yayasan Penerbit Fakultas Psikologi UGM

Harefa, Andreas, (1999). Multi Level Marketing Alternatif Karier dan Usaha Menyongsong Milenium Ketiga, Jakarta: PT:Gramedia Pustaka Utama, 1999, cet.ke-1.

Hasibuan, M. S. P. ( 2001). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bumi Aksara.

Hasibuan. (2002). Organisasi dan Motivasi. Jakarta : Bumi Aksara.

Mangkunegara, Anwar Prabu A.A. (2000). Manjemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung Rosdakarya

Mathis, Robert L. dan John H. Jackson. (2000). Manajemen Sumber Daya Manusia, Edisi Pertama Salemba Empat, Jakarta

Niswatun, Nisak. (2010). Hubungan Kecerdasan emosional Dengan Kinerja Guru. Sidoarjo: Psikologi UM Sidoarjo

Nasir, Mohammad, (1998). Metode Penelitian, Jakarta : Ghalia Indonesia.

Nawawi, Hadari, (1998) Manajemen Sumber Daya Manusia : Untuk Bisnis Yang Kompetitif, Yogyakarta : Gajah Mada University Press.

Patton, H. (2001). Emotional Intelligence di Tempat Kerja. Terjemah: Zaini Dahlan. Jakarta:Pustaka Delaprasa.

Tumpubolon, Robert. (2004). Net-Preneur Enterpreneur.Jakarta: PT. Gramedia Screat Book Of MLM. 2005.tidak untuk umum

Shapiro, Lawrence E. (2001). Mengajarkan Emotional Intelligence pada Anak, penerjemah Alex Tri Kantjono. Jakarta: Gramedia.

Stein, S. J. & Book, H. E. (2002). Prinsip dasar kecerdasan emosi meraih sukses. Alih bahasa: Januarsari, T, R & Murtanto, Y. Bandung: Kaifa.

Sugiyono. (2003). Metode Penelitian Administratif. Bandung: Alfabeta.

Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif da R&D. Bandung: Alfabeta.

Singarimbun, M. & Effendi, S. (1995). Metode Penelitian Survai. Jakarta: LP3ES.

Suprihanto. (2006) [12 Januari 2009]. Hubungan Antara Motivasi Kerja dengan Prestasi Kerja Karyawan di Jurnal Bogor. Diakses dari www.google.com. Pada tanggal 15 Juni 2012

Warren J keegan, (2003) Manajemen pemasarn global, alih bahasa, Alexander sindoro dan tanty syalina tarigan ; penyunting bahasa, bob wiyahartono-jakarta:Prenhalindo 2003.

Pengertian Multi Level Marketing. Diakses pada tanggal 15 Juni 2012 dari http://kolokiumkpmipb. wordpress.com

Pandangan Umum Bisnis Multi Level Marketing. Diakses pada tanggal 29 mei 2012 dari http://www.masbied.com

Pengertian Distributor. Diakses pada tanggal 20 Agustus 2012 dari http://en.wikipedia.org/wiki/Distribution_(business)

Definisi Distribusi Secara umum. Diakses pada tanggal 23 Agustus 2012 dari www.dikmenum.go.id

Definisi Multi Level Marketing. Diakses pada tanggal 28 Juli 2012 darihttp://id .shvoong.com/busi

Picture in here are illustration from public domain image (License) or provided by the author, as part of their works
Published
2015-01-30
 
Section
Articles