Emotional Intelligence and Work Performance at the K-Link K-Link Sidoarjo Branch Multi-Level Marketing (MLM) Distributor
Kecerdasan Emosional Dan Prestasi Kerja Pada Distributor Multi Level Marketing (MLM) K-Link Cabang Sidoarjo
Abstract
Employee performance is very influential to the success of a company, especially a company based in the field of multi-level marketing (MLM) in which a person in demand hard to be able to use their emotional intelligence in order to get satisfactory results for their customers. The purpose of this study to determine the relationship of emotional intelligence with performance on the distributor of multi level marketing (MLM). This study used a quantitative approach. The variables of this study was emotional intelligence as an independent variable (X) and the interpretation of the work as the dependent variable (Y). The Sampling techniques was 100distributors through proposive sampling based on predetermined criteria. Process analysis using Pearson product moment correlation analysis performed using SPSS-17 For Windouws. Results of correlation (Pearson correlation) obtained = 0689 and p <0.05 (0.000 <0.05), which means that there was a relationship of emotional intelligence with work performance distributors of Multi Level Marketing.
References
Arikunto, Suharsimi. (2006). Prosedur Penelitian(Suatu Pendekatan Praktek) Edisi Revisi VI. Jakarta: Rineka Cipta.
Anwar, Saifuddin. (1999). Penyusunan Skala Psikologi. Y ogyakarta: PustakaPelajar.
______. (2008). Penyusunan Skala Psikologi. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Bungin, Burhan. (2008). Metodologi Penelitian Sosial. Surabaya: AirlanggaUniversity Press.
Cooper, R.K. (1999). Executive EQ: Kecerdasan emosional Dalam Kepemimpinandan Organisasi. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Darusalam. (2010). Hubungan Kecerdasan emosional Dengan Penyesuaian Diri Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Muhammadiyah Sidoarjo : Psikologi UM Sidoarjo
Faktor-faktor kecerdasan emosional. Diakses 12 Januari 2012 darihttp://lapiyu.blogdetik.com.
Goleman, D. (1996). Emotional Intelligence. Alih Bahasa: Hermaya. Jakarta: PTGramedia Pustaka Utama
Goleman, D. (2000). Kecerdasan Emosional : Mengapa EI lebih penting daripada IQ. Terjemahan: Hermaya, T. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
______. (2003). Working with emotional intelligence. Kecerdasan emosi untukmencapai puncak prestasi. Alih bahasa : Alex Tri Kantjono Widodo. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama.
Ghozali, Imam. (2002). Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Badan Penerbit Universitas Diponegoro, Semarang.
Hadi, S. (2000). Metodologi Research. Yogyakarta: Yayasan Penerbit Fakultas Psikologi UGM
Harefa, Andreas, (1999). Multi Level Marketing Alternatif Karier dan Usaha Menyongsong Milenium Ketiga, Jakarta: PT:Gramedia Pustaka Utama, 1999, cet.ke-1.
Hasibuan, M. S. P. ( 2001). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: Bumi Aksara.
Hasibuan. (2002). Organisasi dan Motivasi. Jakarta : Bumi Aksara.
Mangkunegara, Anwar Prabu A.A. (2000). Manjemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. Bandung Rosdakarya
Mathis, Robert L. dan John H. Jackson. (2000). Manajemen Sumber Daya Manusia, Edisi Pertama Salemba Empat, Jakarta
Niswatun, Nisak. (2010). Hubungan Kecerdasan emosional Dengan Kinerja Guru. Sidoarjo: Psikologi UM Sidoarjo
Nasir, Mohammad, (1998). Metode Penelitian, Jakarta : Ghalia Indonesia.
Nawawi, Hadari, (1998) Manajemen Sumber Daya Manusia : Untuk Bisnis Yang Kompetitif, Yogyakarta : Gajah Mada University Press.
Patton, H. (2001). Emotional Intelligence di Tempat Kerja. Terjemah: Zaini Dahlan. Jakarta:Pustaka Delaprasa.
Tumpubolon, Robert. (2004). Net-Preneur Enterpreneur.Jakarta: PT. Gramedia Screat Book Of MLM. 2005.tidak untuk umum
Shapiro, Lawrence E. (2001). Mengajarkan Emotional Intelligence pada Anak, penerjemah Alex Tri Kantjono. Jakarta: Gramedia.
Stein, S. J. & Book, H. E. (2002). Prinsip dasar kecerdasan emosi meraih sukses. Alih bahasa: Januarsari, T, R & Murtanto, Y. Bandung: Kaifa.
Sugiyono. (2003). Metode Penelitian Administratif. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2009). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif da R&D. Bandung: Alfabeta.
Singarimbun, M. & Effendi, S. (1995). Metode Penelitian Survai. Jakarta: LP3ES.
Suprihanto. (2006) [12 Januari 2009]. Hubungan Antara Motivasi Kerja dengan Prestasi Kerja Karyawan di Jurnal Bogor. Diakses dari www.google.com. Pada tanggal 15 Juni 2012
Warren J keegan, (2003) Manajemen pemasarn global, alih bahasa, Alexander sindoro dan tanty syalina tarigan ; penyunting bahasa, bob wiyahartono-jakarta:Prenhalindo 2003.
Pengertian Multi Level Marketing. Diakses pada tanggal 15 Juni 2012 dari http://kolokiumkpmipb. wordpress.com
Pandangan Umum Bisnis Multi Level Marketing. Diakses pada tanggal 29 mei 2012 dari http://www.masbied.com
Pengertian Distributor. Diakses pada tanggal 20 Agustus 2012 dari http://en.wikipedia.org/wiki/Distribution_(business)
Definisi Distribusi Secara umum. Diakses pada tanggal 23 Agustus 2012 dari www.dikmenum.go.id
Definisi Multi Level Marketing. Diakses pada tanggal 28 Juli 2012 darihttp://id .shvoong.com/busi
Copyright (c) 2015 Ririn Dewanti Dian Samudera Indriani, Merah Purnama Sari
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.